Thursday, July 28, 2016

Madu Gred AA Terbaik Forever Living

5 Kelebihan Madu Forever Living Products - Forever Bee Honey


Hampir boleh dipastikan setiap individu atau keluarga Melayu Muslim paling minimum mempunyai sebotol Madu Lebah di rumah mereka. Ini mungkin kerana 2 faktor yang utama:

Pertama; Madu Lebah dipercayai sebagai makanan sunnah yang mana telah disebutkan di dalam Al-Quran dan Hadith Rasullullah S.A.W akan khasiat dan manfaatnya.
Kedua; Madu Lebah dipercayai makanan penyembuh kepada segala penyakit.
Madu Lebah daripada segi kajian saintifik mempunyai banyak kelebihan kepada kesihatan manusia. Badan manusia memerlukan 46 nutrisi yang penting dalam sehari iaitu 8 amino asid, 18 vitamin dan 20 mineral untuk membina sel yang sihat dan Madu Lebah dapat membekalkan lebih 100 jenis nutrisi penting kepada tubuh badan manusia.

Madu Lebah juga baik sebagai pengganti gula terutamanya bagi pesakit yang menghidapi penyakit diabetes dan sebagai agen anti-kanser.
Majoriti orang dah tahu yang Madu Lebah memang baik untuk kesihatan namun menjadi persoalan dan keraguan terhadap setiap individu yang ingin membeli Madu Lebah adalah:
1. Adakah Madu Lebah yang aku nak beli ni betul-betul tulen?
2. Madu Lebah yang dijual ni asli ke atau ade campur dengan gula? Silap haribulan daripada tak de diabetes, boleh dapat diabetes lepas makan Madu Lebah.
3. Mana satu Madu Lebah yang best ni? Ada Madu Tualang la.. Madu Kelulut la.. Madu Yaman la..
4. Madu Lebah ni asal dari mana? Kat mana ladang ternakannya? Ok ke tempat tu?

Jadi pada post kali ni saya nak berkongsi tentang 5 Kelebihan Madu Forever Living Products agar anda tiada keraguan terhadap Forever Bee Honey nih:

#1. Syarikat Forever Living Products memiliki ladang penternakan Lebah dan pemprosesan Madu Lebah yang terbesar di dunia.
Pada awalnya pusat penternakan Lebah dan pemprosesan Madu Lebah yang terbesar di USA dimiliki oleh keluarga Charles Robson. Keluarga Charles Robson juga memiliki beberapa paten untuk produk Pollen, Propolis dan Madu.


Pada tahun 1982, Charles Robson telah menjual kesemua aset ladang penternakan Lebah, pusat pemprosesan Madu Lebah dan segala paten yang dimiliki oleh keluarganya kepada Forever Living Product Inc.

Ini menjadikan Syarikat Forever Living merupakan pengeluar Madu Lebah dan penternak Lebah yang terbesar di dunia dengan beberapa pemilikan paten kepada produk-produk yang berasaskan Madu Lebah.
Sebagai pemain utama ataupun big brother yang sudah mempunyai banyak pengalaman dan teknologi yang canggih dalam bisnes produk yang berasaskan Madu, sudah tentu produk Madu Lebah keluaran Forever Living mempunyai kualiti yang tinggi berbanding dengan produk Madu Lebah daripada syarikat yang lain.
#2. Kawasan penternakan Lebah yang bebas pencemaran dan banyak pilihan bunga.
Forever Living mempunyai ladang penternakan Lebah yang terbesar di dunia di Sonoran Desert, USA. Terdapat sekitar 17,000 ke 20,000 koloni Lebah di pusat penternakan ini.

Di sini Lebah diternak di kawasan tanah tinggi dan persekitarannya bebas daripada pencemaran kerana jauh dari bandar dan kawasan perindustrian. Kawasan yang tinggi tahap pencemaran udara akan mempengaruhi rasa Madu Lebah kerana apabila air hujan yang membasahi bunga bercampur dengan udara yang kotor akan menyebabkan rasa Madu Lebah menjadi masam-masam manis.

Di Sonoran Desert juga terdapat sekitar 3,000 ke 7,000 jenis tanaman bunga yang ditanam bagi membekalkan sumber manisan kepada Lebah yang diternak. Pokok-pokok bunga yang ditanam di sini bebas daripada penggunaan racun serangga bagi menjaga kualiti Madu yang bakal dihasilkan.

Dengan banyak nya sumber manisan yang tersedia di sini memberikan Lebah banyak pilihan nektar dan Madu Lebah yang bakal dihasilkan akan mempunyai kualiti rasa yang luar biasa.

#3. Reka bentuk botol Forever Bee Honey yang ada "class".

Khasiat Madu Lebah akan beransur-ansur hilang atau berkurangan apabila terlalu lama terdedah kepada cahaya matahari. Oleh itu reka bentuk botol Forever Bee Honey telah di reka khas supaya kalis cahaya (tinted) bagi membendung cahaya matahari daripada merosakkan khasiat Madu Forever Bee Honey.

Dengan reka bentuk sebegini, Madu Lebah yang terkandung di dalam botol Forever Bee Honey adalah terpelihara daripada sinaran cahaya matahari. Ini menjawab persoalan ramai orang yang bertanya kenapa Madu Forever Bee Honey tidak dibotolkan di dalam botol kaca.
Disamping itu penutup botol Forever Bee Honey juga direka agar mudah untuk Madu Lebah dikeluarkan dan dikawal pengeluaran isipadu nya  ke dalam sudu. Ianya juga direka dengan sistem penguncian "locking system" agar Madu Lebah tidak mudah meleleh keluar setelah digunakan.

Rekaan Botol Madu yang Unik
#4. Forever Bee Honey mempunyai  pengiktirafan Kosher dan Halal IFANCA.

Forever Bee Honey hanya mempunyai kepekatan kurang daripada 17% air menjadikan ianya sangat likat. 17% air itu datangnya daripada air liur Lebah bukan daripada campuran air minuman menjadikan ianya Madu Lebah  dengan gred yang berkualiti tinggi. 

Ini kerana Forever Bee Honey adalah 100% organik. Tiada campuran bendasing dan bahan kimia atau bahan terlarang. Dari semasa ke semasa Forever Bee Honey akan dianalisa dan dipantau kandungannya (ingredient) oleh badan bebas seperti Kosher dan Halal IFANCA untuk menjamin keaslian dan kualiti Madu.


#5. Forever Bee Honey tidak dijual melalui perantaraan orang tengah.

Oleh kerana Forever Living merupakan penternak Lebah, penanam bunga dan pengeluar produk Madu Lebah mereka sendiri, harga pasaran Forever Bee Honey tidak lah terlampau mahal berbanding dengan kualiti Madu Lebah nya. Syarikat Forever Living dapat mengurangkan harga kos operasinya kerana telah memotong kos perantaraan orang tengah. Oleh itu, Syarikat Forever Living dapat menjual Madu Lebah nya yang berkualiti tinggi dengan harga yang berpatutan.

Inilah 5 kelebihan yang membezakan Madu Forever Bee Honey dengan madu-madu lebah lain yang terdapat di luar sana. Saya percaya kalau anda dah rasa Forever Bee Honey, memang anda tak akan cari Madu Lebah yang lain. Sungguh tak tipu!!!


Jika anda berminat untuk mendapatkan Forever Bee Honey, boleh berhubung dengan saya; 

Pn. Maslina Junid
whatsapp 0185724609
page: www.facebook.com/juslidahbuaya
blog: massya77.blogspot.com
 
Bagi pengguna yang membeli dari kami, anda akan diberi khidmat  konsultasi aturan pemakanan dan penerangan kelebihan produk secara percuma.
 
source: sihatnote...TQ

No comments:

Post a Comment

Let's Follow Me