Friday, January 1, 2016

ALOE VERA : MEMBERSIHKAN SALURAN USUS

Toksin dan kerak2 najis dalam usus menyebabkan gangguan fungsi usus.
=======================================================



Lihatlah, beginilah rupa usus yang banyak toksin


Sistem penghadaman manusia dianggap pusat segala operasi tubuh disebabkan bahagian ini mencerna makanan dan menyerap nutrisi. 

 

Jika organ ini berfungsi baik, bermakna kita menggunakan semua nutrisi dengan lebih cekap sekali gus dapat meningkatkan fungsi otak serta tahap tenaga.

Lihatlah...betapa bahayanya usus yang banyak toksin

Jika organ ini tidak bersih dan tersumbat dgn kerak2 usus di dalamnya, inilah yg menyebabkan kita mengalami masalah seperti: sembelit, sebu perut, pedih ulu hati, ulser dalam usus, sakit ketika membuang, buasir, bau badan yg busuk, bau mulut yg kurang menyenangkan, resdung, mudah letih, pening kepala, angin banyak dalam badan, kanser usus dan macam2 lagi.

Banyaknya toksin di usus...geli rasanya melihat gambar ini


Usus yang panjang kira-kira sembilan meter adalah sebahagian organ sistem penghadaman yang terletak di antara perut dan dubur. Majoriti bakteria dalam tubuh manusia iaitu kira-kira 100 trilion bakteria menghuni dalam usus besar atau kolon.

Kira-kira 70 peratus sel imun kita wujud pada saluran usus berikutan bakteria baik dalam saluran pencernaan itu bertindak sebagai benteng pertahanan pertama menentang patogen. Bakteria baik itu juga mengurangkan alahan dengan tindakan kawalan imun. Oleh itu, keseimbangan bakteria baik adalah penting dalam sistem imun. 

Oleh itu, usus mestilah dibersihkan setiap hari supaya usus dapat berfungsi dgn baik. Jika tidak, ia tidak dapat menyerap nutrien dgn baik. Usus yang kotor menyebabkannya, menyerap racun dan toksin dalam najis masuk ke dalam darah. Maka, terjadilah darah tinggi, dan lain2 penyakit merbahaya.

Aloe vera gel Forever living membantu melegakan sembelit..anda cubalah,


‪#‎ALOEVERAGEL‬ ‪#‎FOREVER‬ LIVING adalah pati aloe vera yg 100% distabilkan supaya kandungan nutrien di dalamnya dikekalkan.
Ia mengandungi zat nutrien yg sgt diperlukan oleh badan dan yg paling penting mengandungi serat yg membantu pergerakan bahan buangan dalam usus.

Cara pengambilannya, 2 kali sehari, pagi dan malam, membantu melawaskan pembuangan najis dan melegakan sembelit. Ia dapat mengalkalikan badan dan menambahkan tenaga.
Jom dapatkan sebotol ‪#‎aloevera‬ anda hari ini juga.

SAYANGI USUS UNTUK KESEJAHTERAAN PERIBADI ANDA.

**************************************************************************
HUBUNGI:
‪#‎MASLINA‬ 0124351304 ‪#‎HASANUDIN‬ 0135132429

like  www.facebook.com/juslidahbuaya

No comments:

Post a Comment

Let's Follow Me